Privacyverklaring
De privacyverklaring is van toepassing voor de vestiging van AdministratieNL.
AdministratieNL is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.
Persoonsgegevens die wij verwerken op onze website
AdministratieNL verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt.
Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken via onze website:
- Voor- en achternaam
- Geboortedatum
- Adresgegevens
- E-mailadres
Hieronder vindt u een overzicht van de aanvullende persoonsgegevens die wij verwerken indien er diensten worden afgenomen:
- Geslacht
- Geboorteplaats
- BSN
- Adresgegevens
- Telefoonnummer
- Bankrekeningnummer
Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken
AdministratieNL verwerkt de volgende bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens van u:
- gegevens van personen jonger dan 16 jaar.
Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als u er van overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via info@administratienl.nl, dan verwijderen wij deze informatie. - burgerservicenummer (BSN) indien er diensten worden afgenomen, anders niet.
Met welk doel verwerken wij persoonsgegevens
AdministratieNL verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:
- Om diensten te kunnen leveren
- Om telefonisch of via e-mail vragen te kunnen beantwoorden.
- AdministratieNL verwerkt ook persoonsgegevens als wij hier wettelijk toe verplicht zijn, zoals gegevens die wij nodig hebben voor de fiscale aangiften.
De verwerking van persoonsgegevens is gebaseerd op de volgende grondslagen:
- Toestemming van de betrokken persoon.
- De gegevensverwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst.
- De gegevensverwerking is noodzakelijk voor het nakomen van een wettelijke verplichting.
Hoe lang bewaren wij persoonsgegevens
AdministratieNL bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. Met uitzondering van de gegevens die wij, voor het beoefenen van ons beroep, langer moeten bewaren omdat de wet ons dit verplicht, zoals gegevens voor de Belastingdienst.
Geautomatiseerde besluitvorming
AdministratieNL neemt geen besluiten op basis van geautomatiseerde verwerkingen over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen.
Delen van persoonsgegevens met derden
AdministratieNL verkoopt jouw gegevens niet aan derden en zal deze uitsluitend verstrekken indien dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met jou of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Met bedrijven die jouw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een bewerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van jouw gegevens. AdministratieNL blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen.
Cookies en vergelijkbare technieken
AdministratieNL gebruikt alleen technische en functionele cookies en analytische cookies die geen inbreuk maken op je privacy.
Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op jouw computer, tablet of smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en jouw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld jouw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren. Je kunt je afmelden voor cookies door je internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kun je ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van je browser verwijderen.
AdministratieNL maakt o.a. gebruik van Google Analytics. Voor een volledig overzicht van ons cookiebeleid en de gebruikte cookies hebben we een aparte pagina.
Gegevens inzien, aanpassen en verwijderen
U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door AdministratieNL en heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen.
U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van uw toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens sturen naar info@administratienl.nl. Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van uw privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek. AdministratieNL wil u er tevens op wijzen dat u ten alle tijde de mogelijkheid heeft om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: Autoriteit Persoonsgegevens
Hoe wij persoonsgegevens beveiligen
AdministratieNL neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Er kunnen zich situaties voordoen waarbij overmacht geldt en wij niet op tijd hierover geïnformeerd zijn. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice of via info@administratienl.nl
Wil jij ook je boekhouding online geregeld hebben? Via je persoonlijke dashboard heb je 24/7 toegang tot je administratie en cijfers. Wel zo handig!
Hebben we je overtuigd?
AdministratieNLÂ is de meest gekozen boekhouder van Nederland. Betaalbaar en Betrouwbaar.
Scherp tarief? Waarom niet. Profiteer van onze scherpe tarieven.