Snelstart vs AdministratieNL

Je bent een ondernemer en wil natuurlijk jouw boekhouding goed op orde hebben. Hierbij ben je nog aan het twijfelen welk boekhoudpakket, facturatieprogramma of boekhouder je moet kiezen. Wij geven hieronder een uitleg over de verschillen tussen AdministratieNL en Snelstart.

Wat zijn de verschillen tussen AdministratieNL en Snelstart?

Het belangrijkste verschil zit in het volgende. AdministratieNL maakt gebruik van Exact Online en Snelstart heeft zijn eigen programma. Daarnaast is AdministratieNL een online boekhouder en Snelstart een online boekhoudpakket. Je hoeft dus via AdministratieNL niet zelf te boeken. Al je belastingzaken worden door AdministratieNL verzorgd. Via Snelstart moet je zelf jouw eigen boekhouding bijhouden en uiteindelijk de fiscale aangiften zelf verzorgen.

AdministratieNL

AdministratieNL is de online boekhouder van Nederland. Tegen een vast bedrag verzorgen wij volledig digitaal je boekhouding en belastingaangiften, en heb je 24/7 inzicht in je cijfers. Snelstart verzorgt niet je boekhouding. Zij bieden dit alleen aan, zodat je online kan boekhouden.

Ons slimme software zet automatisch je facturen, bonnen en bankafschriften in je administratie en zorgt voor een enorme tijdsbesparing. Hierdoor kunnen wij zeer aantrekkelijke abonnementstarieven aanbieden. Ervaren administrateurs en adviseurs controleren en verwerken de door jou verstuurde bonnen, facturen en afschriften in je administratie.

Jij levert via de app, website of per mail een foto of scan van de factuur en wij verwerken dit in je boekhouding. Je uitgaande oftewel verkoopfacturen kan je zelf opmaken of via de facturatie module van AdministratieNL versturen. Doe je het via ons, dan hoef je deze niet meer in te scannen. Om je aangifte Inkomstenbelasting te kunnen verzorgen hebben wij aan het begin van je abonnement en vervolgens jaarlijks aanvullende gegevens van je nodig. Deze gegevens worden per e-mail opgevraagd, waarop jij dit digitaal kan aanleveren.

Wat zijn de tarieven van AdministratieNL t.o.v. Snelstart?

AdministratieNL probeert het zo gemakkelijk mogelijk te maken voor de ondernemer. Daarom bieden we 4 abonnementen aan, jij kiest welke pakket het best bij je past. Het verschil zit in het aantal facturen. Met facturen bedoelen we alle inkoop- en verkoopfacturen of bonnen bij elkaar opgeteld. De diensten die wij standaard leveren bij alle pakketten zijn; verwerken van mutaties, verzorgen van BTW aangiften per kwartaal, opmaken van de jaarcijfers en het verzorgen van de jaarlijkse belastingaangiften. De gehele boekhouding en belastingzaken wordt dus voor je geregeld tegen een vast maandbedrag. Dit in tegenstelling tot Snelstart, waarbij je zelf moet boekhouden en al je belastingzaken zelf dient te regelen.

AdministratieNL biedt 4 verschillende abonnementen aan.

Snelstart

Snelstart is een boekhoudpakket. Je kan hierbij zelf boekhouden en de inkoop- en verkoopfacturen boeken. Daarnaast bieden ze ook meerdere koppelingen aan met facturatieprogramma’s en banken. Ze geven aan dat ze software ontwikkelen om boekhouden eenvoudiger te maken.

Wat zijn de tarieven van Snelstart t.o.v. AdministratieNL?

Snelstart hanteert 4 abonnementen opgedeeld in diverse modules. Ze hebben een module waarbij je alleen kan factureren. Daarnaast bieden zij een module aan waarbij je zowel kan factureren als boekhouden.

  • Abonnement Instap – Online factureren – € 10,00 p/m
  • Abonnement Inkaart – Online factureren en boekhouden – € 15,00 p/m
  • Abonnement Inbalans – Online factureren en boekhouden – € 27,50 p/m
  • Abonnement Inzicht – Online factureren en boekhouden – € 37,50 p/m
snelstart vergelijken administratienl
  • Abonnementen AdministratieNL

  • De online boekhouder van Nederland

  • € 39
    Light Abonnement
  • € 59
    Basis Abonnement
  • € 89
    Extra Abonnement
  • € 119
    Compleet Abonnement

Online boekhouden zonder zelf te boeken

  • Overige Tarieven

  • De online boekhouder van Nederland

  • € 15,-
    Loonstrook
  • € 75,-
    Salaris Inrichting
  • € 10,-
    Aanmelden personeel
  • € 15,-
    Online Facturatie
  • € 15,-
    Koppeling Online Facturatie
  • € 75,-
    Persoonlijk Advies
  • € 250,-
    Jaarrekening
  • € 75,-
    Inkomstenbelasting echtgenoot
  • € 15,-
    Aangifte ICP
  • € 175,-
    Prognose Rapportages
  • € 15,-
    Pensioen aangifte

De online boekhouder van Nederland +1.500 ondernemers gingen je voor