Waarom e-boekhouden via AdministratieNL?

Via AdministratieNL kan je zorgeloos e-boekhouden. Ben jij een ondernemer en wil je de boekhouding online geregeld hebben, dan is AdministratieNL, de online boekhouder, geschikt voor jou. AdministratieNL biedt je alle voordelen van een traditioneel administratiekantoor aan, zonder de nadelen. Via AdministratieNL heb je 24/7 inzicht in je administratie. Ons slimme software zet automatisch je facturen, bonnen en bankafschriften in je administratie en zorgt voor een enorme tijdsbesparing.  Hierdoor kunnen wij zeer aantrekkelijke abonnementstarieven aanbieden.

Voordelen e-boekhouden 

  • Administratie digitaal aanleveren
  • Geen papierwerk
  • Geboekt binnen 24 uur
  • Automatische bankkoppeling
  • 24/7 inzicht in je cijfers

E-boekhouden via AdministratieNL

Verzorging e-boekhouden

Je levert de administratie digitaal aan en wij verwerken dit vrijwel direct in je administratie. Je stuurt de facturen en bonnen via de app, website of mail naar ons en wij zorgen voor de rest. De bescheiden voor je boekhouding lever je minimaal per maand of per kwartaal in, zodat wij je boekhouding tijdig kunnen verwerken. Je administratie wordt bijgehouden in Exact Online, de nummer 1 online boekhoudsoftware. Wij zeggen dan ook, e-boekhouden zonder zelf te boeken. Je kan alles 24/7 inzien, maar hoeft zelf niks in te boeken. Het enige wat jij moet doen is het uploaden van je facturen.

De bankafschriften dienen digitaal aangeleverd te worden door middel van een koppeling met je eigen bank. We vragen bij de start van onze samenwerking om een bankkoppeling met je bank te bevestigen. Alle bekende banken (ING, Rabobank en ABN Amro) bieden deze optie. Nadat de koppeling is gerealiseerd stuurt de bank de mutaties per periode door naar jouw account binnen AdministratieNL. Indien een bankkoppeling (nog) niet mogelijk is tussen jouw bank en onze software, dan kan je volstaan met het periodiek opsturen van zogenoemde “MT-940” bankbestanden, zodat wij deze bestanden kunnen inlezen in jouw administratie.

De kasboekhouding die je in excel bijhoudt, dient conform de door AdministratieNL aangegeven sjabloon bijgehouden te worden. Je in- en uitgaven worden dan automatisch boekhoudkundig verwerkt. Je ontvangt een voorbeeld sjabloon nadat wij een samenwerking aangaan. Daarnaast kan je jouw kassa systeem gemakkelijk koppelen aan ons boekhoudsoftware. Hierdoor gaat het bijhouden van je online kasboek automatisch.

Verzorging aangifte Omzetbelasting

Wij verzorgen elk kwartaal je aangifte Omzetbelasting. De aangifte is gebaseerd op je financiële administratie. Ondertekening en verzending van de aangifte vindt elektronisch plaats. Alvorens wij de aangifte naar de Belastingdienst sturen, dien je jouw akkoord te geven op het opgemaakte exemplaar. Per e-mail ontvang je deze gegevens. Zodra wij je akkoord hebben, sturen wij de aangifte richting de Belastingdienst. De aangifte Omzetbelasting is gebaseerd op je financiële administratie, zoals wij die hebben ontvangen tot het moment van indienen van de aangifte.

Verzorging aangifte Inkomstenbelasting

Wij verzorgen elk jaar de aangifte Inkomstenbelasting. De aangifte is gebaseerd op je financiële administratie. Indien er bescheiden en/of informatie ontbreekt om de aangifte te kunnen opmaken, dan versturen wij een e-mail/bericht waarin wij deze gegevens opvragen. Zodra wij deze gegevens hebben ontvangen, ontvang je het concept exemplaar.

Tevens ontvangen wij, indien van toepassing, aanvullende informatie die benodigd kunnen zijn voor je aangifte (denk bijvoorbeeld aan eigen woning, bank- en spaarrekening saldi, etc.). Wij sturen een handige checklist, waarbij je kunt nagaan welke aanvullende gegevens betrekking hebben op jouw specifieke situatie.

Ondertekening en verzending van de aangifte vindt elektronisch plaats. Alvorens wij de aangifte naar de Belastingdienst sturen, dien je jouw akkoord te geven op het opgemaakte exemplaar. Per e-mail ontvang je deze gegevens. Zodra wij je akkoord hebben, sturen wij de aangifte richting de Belastingdienst.

Indien gewenst kan je tegen een meerprijs ook de aangifte van je fiscale echtgenoot via AdministratieNL laten verzorgen.

Opmaken jaarcijfers

Je levert de administratie digitaal aan en wij verwerken dit vrijwel direct in je administratie. Elk jaar ontvang je een overzicht van je fiscale jaarcijfers vanuit ons administratiesoftware Exact Online, nadat wij alle mutaties inkoop/verkoop/bank/kas/activa/memoriaal hebben verwerkt. Dit is een overzicht van je balans en verlies- en winstrekening uit onze administratiesoftware. Deze zal als uitgangspunt dienen voor de fiscale aangiften.

Verzorging aangifte Vennootschapsbelasting (voor B.V.’s)

Wij verzorgen elk jaar de aangifte Vennootschapsbelasting ( is alleen van toepassing indien je een Besloten Vennootschap onderneming hebt). Ondertekening en verzending van de aangifte vindt elektronisch plaats. Alvorens wij de aangifte naar de Belastingdienst sturen, dien je jouw akkoord te geven op het opgemaakte exemplaar. Per e-mail ontvang je deze gegevens. Zodra wij je akkoord hebben, sturen wij de aangifte richting de Belastingdienst.

Voor ondernemingen in de bedrijfsklassen “micro” en “klein” verzorgen wij de aangifte Vennootschapsbelasting. Middelgrote en grote ondernemingen zijn uitgesloten van onze dienstverlening.

De aangifte Vennootschapsbelasting is gebaseerd op je financiële administratie, zoals wij die hebben ontvangen tot het moment van indienen van de aangifte. Indien er bescheiden en/of informatie ontbreekt om de aangifte te kunnen opmaken, dan versturen wij een e-mail/bericht waarin wij deze gegevens opvragen. Zodra wij deze gegevens hebben ontvangen, ontvang je het concept exemplaar.

e-boekhouden via administratienl

  • Abonnementen AdministratieNL

  • De online boekhouder van Nederland

  • € 39
    Light Abonnement
  • € 59
    Basis Abonnement
  • € 89
    Extra Abonnement
  • € 119
    Compleet Abonnement

De online boekhouder van Nederland +500 ondernemers gingen je voor

e-boekhouden via AdministratieNL