Waarom moet je e-boekhouden via AdministratieNL?

Via AdministratieNL kan je zorgeloos e-boekhouden. Ben jij een ondernemer en wil je de boekhouding online geregeld hebben, dan is AdministratieNL geschikt voor jou. AdministratieNL biedt je alle voordelen van een traditioneel boekhouder aan, met uitzondering van de nadelen.

Via AdministratieNL heb je 24/7 inzicht in je administratie. Ons slimme software zet automatisch je facturen, bonnen en bankafschriften in je administratie en zorgt voor een enorme tijdsbesparing.  Hierdoor kunnen wij zeer aantrekkelijke abonnementstarieven aanbieden.

Voordelen e-boekhouden via AdministratieNL

  • Administratie compleet digitaal en online
  • Geen papierwerk meer
  • Bonnetjes nooit meer kwijtraken
  • Geboekt binnen 24 uur
  • Automatische bankkoppeling
  • 24/7 inzicht in je cijfers tot op grootboekniveau

Nadelen e-boekhouden via AdministratieNL

Er zijn natuurlijk ook een aantal nadelen indien je gaat e-boekhouden. Dit is natuurlijk wel een geheel nieuw aanpak en werkwijze wat je eventueel gewend bent van je vorige boekhouder. Hieronder een opsomming van de nadelen van e-boekhouden:

  • Je hebt geen directe contact met je boekhouder. Echter moeten wij hierbij wel een kanttekening maken. Je kan natuurlijk via AdministratieNL wel in contact komen met een adviseur. Dit is meestal via de mail. Echter zijn er ook mogelijkheden om via Whatsapp of andere technieken een videogesprek aan te gaan.
  • Een tweede nadeel kunnen wij helaas niet noemen. Zoals gezegd zien wij alleen voordelen voor het e-boekhouden.

Opmaken jaarcijfers

Je levert de administratie digitaal aan en wij verwerken dit vrijwel direct in je administratie. Dit is het principe van e-boekhouden. Elk jaar ontvang je een overzicht van je fiscale jaarcijfers vanuit ons administratiesoftware Exact Online, nadat wij alle mutaties inkoop/verkoop/bank/kas/activa/memoriaal hebben verwerkt. Dit is een overzicht van je balans en verlies- en winstrekening uit onze administratiesoftware. Deze zal als uitgangspunt dienen voor de fiscale aangiften.

Verzorging aangifte Vennootschapsbelasting (voor B.V.’s)

Wij kunnen elk jaar de aangifte Vennootschapsbelasting ( is alleen van toepassing indien je een Besloten Vennootschap onderneming hebt). De verzorging hiervan is op basis van een meerprijs. Indien de ondernemer deze dienst wenst af te nemen, kunnen we de aangifte verzorgen. Ondertekening en verzending van de aangifte vindt elektronisch plaats.

Alvorens wij de aangifte naar de Belastingdienst sturen, dien je jouw akkoord te geven op het opgemaakte exemplaar. Per e-mail ontvang je deze gegevens. Zodra wij je akkoord hebben, sturen wij de aangifte richting de Belastingdienst.

Voor ondernemingen in de bedrijfsklassen “micro” en “klein” verzorgen wij de aangifte Vennootschapsbelasting. Middelgrote en grote ondernemingen zijn uitgesloten van onze dienstverlening.

De aangifte Vennootschapsbelasting is gebaseerd op je financiële administratie, zoals wij die hebben ontvangen tot het moment van indienen van de aangifte. Indien er bescheiden en/of informatie ontbreekt om de aangifte te kunnen opmaken, dan versturen wij een e-mail/bericht waarin wij deze gegevens opvragen. Zodra wij deze gegevens hebben ontvangen, ontvang je het concept exemplaar.

e-boekhouden alles online geregeld

De werkwijze van E-boekhouden via AdministratieNL

Verzorging e-boekhouden

Je levert de administratie digitaal aan en wij verwerken dit vrijwel direct in je administratie. Je stuurt de facturen en bonnen via de app, website of mail naar ons en wij zorgen voor de rest. De bescheiden voor je boekhouding lever je minimaal per maand of per kwartaal in, zodat wij je boekhouding tijdig kunnen verwerken.

Je administratie wordt bijgehouden in Exact Online. Wij zeggen dan ook, e-boekhouden zonder zelf te boeken. Je kan alles 24/7 inzien, maar hoeft zelf niks in te boeken. Het enige wat jij moet doen is het uploaden van je facturen.

De bankafschriften dienen digitaal aangeleverd te worden door middel van een koppeling met je eigen bank. We vragen bij de start van onze samenwerking om een bankkoppeling met je bank te bevestigen. Alle bekende banken (ING, Rabobank en ABN Amro) bieden deze optie.

Nadat de koppeling is gerealiseerd stuurt de bank de mutaties per periode door naar jouw account binnen AdministratieNL. Indien een bankkoppeling (nog) niet mogelijk is tussen jouw bank en onze software, dan kan je volstaan met het periodiek opsturen van zogenoemde “MT-940” bankbestanden, zodat wij deze bestanden kunnen inlezen in jouw administratie.

De kasboekhouding die je in excel bijhoudt, dient conform de door AdministratieNL aangegeven sjabloon bijgehouden te worden. Je in- en uitgaven worden dan automatisch boekhoudkundig verwerkt. Je ontvangt een voorbeeld sjabloon nadat wij een samenwerking aangaan. Daarnaast kan je jouw kassa systeem gemakkelijk koppelen aan ons boekhoudsoftware. Hierdoor gaat het bijhouden van je online kasboek automatisch.

 

Verzorging aangifte Omzetbelasting

Wij verzorgen elk kwartaal je aangifte Omzetbelasting. De aangifte is gebaseerd op je financiële administratie. Ondertekening en verzending van de aangifte vindt elektronisch plaats. Alvorens wij de aangifte naar de Belastingdienst sturen, dien je jouw akkoord te geven op het opgemaakte exemplaar.

Zodra wij je akkoord hebben, sturen wij de aangifte richting de Belastingdienst. De aangifte Omzetbelasting is gebaseerd op je financiële administratie, zoals wij die hebben ontvangen tot het moment van indienen van de aangifte.

 

Verzorging aangifte Inkomstenbelasting

Wij verzorgen elk jaar de aangifte Inkomstenbelasting (tegen meerprijs), indien de ondernemer dit wenst te laten doen via AdministratieNL. De aangifte is gebaseerd op je financiële administratie. Indien er bescheiden en/of informatie ontbreekt om de aangifte te kunnen opmaken, dan versturen wij een e-mail/bericht waarin wij deze gegevens opvragen. Zodra wij deze gegevens hebben ontvangen, ontvang je het concept exemplaar.

Tevens ontvangen wij, indien van toepassing, aanvullende informatie die benodigd kunnen zijn voor je aangifte (denk bijvoorbeeld aan eigen woning, bank- en spaarrekening saldi, etc.). Wij sturen een handige checklist, waarbij je kunt nagaan welke aanvullende gegevens betrekking hebben op jouw specifieke situatie.

Ondertekening en verzending van de aangifte vindt elektronisch plaats. Alvorens wij de aangifte naar de Belastingdienst sturen, dien je jouw akkoord te geven op het opgemaakte exemplaar. Per e-mail ontvang je deze gegevens. Zodra wij je akkoord hebben, sturen wij de aangifte richting de Belastingdienst.

Indien gewenst kan je tegen een meerprijs ook de aangifte van je fiscale echtgenoot via AdministratieNL laten verzorgen.

Hoe veilig is e-boekhouden via AdministratieNL?

Ons software leverancier werkt samen met Amazon Web Services, de grootste public cloud provider ter wereld. De datacentra staan te boek als de veiligste ter wereld. Werken in AdministratieNL gaat via een beveiligde verbinding.  Deze is versleuteld volgens industriële standaarden. Je gegevens gaan nooit verloren. Veilig en betrouwbaar online e-boekhouden, dat is waar AdministratieNL garant voor staat.

Light Abonnement

Een boekhouder voor een vaste prijs

59,-

exclusief BTW

Basis Abonnement

Een boekhouder voor een vaste prijs

79,-

exclusief BTW

Hoe werkt AdministratieNL?

> Jij stuurt de facturen en bonnetjes op via onze app, online portaal of e-mail

> Ons slimme software scant en herkent de facturen en bonnetjes 

> Een ervaren boekhouder controleert de facturen en bonnetjes, en verwerkt deze in de boekhouding

Wat gebeurt er na je aanmelding?

Je gegevens worden door ons gecontroleerd en binnen 1 werkdag ontvang je per mail je inloggegevens. Ben je toch niet tevreden? Dan ben je niet aan een langdurige contract gebonden. Je kan jouw abonnement zonder extra kosten opzeggen. 

Hoe kan je jouw abonnement beëindigen?

Opzeggen kan op ieder moment. Zeg je midden in de maand op? Dan betaal je alleen voor die maand. Stuur een mailtje, en jouw abonnement is zo weer beëindigd.

100% online

Beste service

Wil jij ook je boekhouding online geregeld hebben? Via je persoonlijke dashboard heb je 24/7 toegang tot je administratie en cijfers. Wel zo handig!

Hebben we je overtuigd?

AdministratieNL is de meest gekozen boekhouder van Nederland. Betaalbaar en Betrouwbaar.

Scherp tarief? Waarom niet. Profiteer van onze scherpe tarieven.